Sunday, May 10, 2009

menjadi aku lebih berdiri

tangis ku,
belum pernah berair mata,
gelak dan tawa belum juga tampak girangnya...
langkah ku hanya aku yg mengatur,

menangis ketawa,cuma kita yg tahu...
ada alam dsebalik alam,
tertanam pada dunia yang halus,
tak sedar kita pada kotak fikiran yg nyata
nyatanya cuma kita yg tau
dari alam yg berbeda....

tapi...
mengapa mereka yg rasa.....
sedangkan tidak berakal sifatnya,
berkata dlm bahasa mereka...
itu dan ini
sepatah pun tak difahami..
cuma tingkahnya yg berlagu bicara
dapat jua merasai diri yg kosong dan berakal ini.

mereka bukan insan....
bukan adam atau hawa...tapi jua makhluknya...
cerdiknya seperti punyai akal
tingkah yg seperti berfikir
lebih memahami aku
lebih memahami segalanya

terima kasih oh tuhan
menciptanya demi aku dan semua...
walau tiada insan yg fahami
disebaliknya
ada makhluk yg mnjiwai....
mnjadi AKU LEBIH BERDIRI......

3 comments: